Några varma sköna dagar


Här hittade jag en härlig plats alldeles för mig själv att stå och träna flugfiske på. Underbart att bara ta det lugn och känna solstrålarna värma. Och inviga mitt nya flugspö.


Spö´t kvar i fodralet, praktiskt att ta med på cykeln. Ryggsäcken med sittdyna och kaffetermos i.
Flugspö´t och stövlarna har jag handlat på GK:s fiske här i Arjeplog. En mycket välsorterad fiske- och frilufts-butik som jag varmt kan rekommendera att handla i när ni kommer hit. Bra priser och det mesta som behövs för "outdoor-life" finns.


Ja jag hoppas verkligen att det blir mycket fin fångst i sommar och höst. Fast just nu har jag inte tekniken helt korrekt. Det ska ju bli sån där fin båge när jag svingar iväg linan. Och enligt DVD-filmen jag kollat på ska det finnas ett "låtsashjul" just i böjen på linan. Det har jag inte lyckats så bra med än. Jag tar i lite för mycket så linan snärtar till så om jag hade haft en fluga på så hade den nog trasslat in sig i linan.
Men jag har tid på mig att öva innan premiären är här i strömmarna mitt inne i Arjeplog. Ska bli kul vara med då. Tror det är i början på juni.


Här stod jag bland mycket fågelliv, spegelblank sjö och gassande sol. Det var så varmt så jag fick klä av mig nästan allt. Måste ha sett roligt ut när jag bara hade linne, trosor och gummistövlar på mig. Det är det som är så skönt att vara alldeles ensam för då behöver jag inte bry mig om något annat än mig själv och det jag håller på med.


Nykrattad gård så det var riktigt roligt att fortsätta göra fint. Tog fram den gulliga cafégruppen. Gick och köpte blommor och letade fram fina blå krukor i uthuset som ni ser i bakgrunden. Jag är ju så sugen på att få lite FÄRG ute i trädgården eftersom träden och gräsmattorna bara är gråbruna och trista.
Visst blev det fint?
Till höger om uthuset står skotrarna övertäckta och väntar till säsongen börjar igen. Men nu vill jag bara tänka på att det ska bli sommar! Vill helst inte se skotrarna men garaget där de brukar stå är liksom fullt av mina kartonger och möbler så det är mitt fel att de måste stå framme på gården över sommaren. Jag är verkligen tacksam över att få hyra rummet och få ha mina saker i garaget så länge. Tack snälla för det!!!


Här ska jag sitta och fika sköna dagar hela sommaren.

Jag har en härlig solstol också som jag tar fram när solen gassar ordentligt. Jag har det så bra så bra!

Kommentarer
Postat av: Den ömma Modern

Härliga bilder. Kommer snart. Puss

2009-05-05 @ 18:01:32
Postat av: Gabi

Men vad duktig du har varit & vad fin gården ser ut, när det inte ligger tre meter snö överallt.. =)

Det kommer att bli supermysigt att sitta dät i solen & fika. Husägaren kommer att bli glad över pysslet på gården! Puss

2009-05-08 @ 09:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0