Grillkväll

Nu har jag besök av min mamma och två söner. Tänk så roligt det är när familjen kommer. Det lustiga är att när mamma kommer hit till Arjeplog så blir det fint väder, soligare och skönare än de har visat på väderkartorna på TV.
Så hon kan ju stanna hela sommaren så jag får det varmt och skönt i sommar.

Det passade alldeles utmärkt att inviga grillen en av de sköna kvällarna. Vi grillade Sik och kyckling. Jag älskar fisk i alla former, men Sebastian äter helst bara röd fisk så därför kompletterades det med kyckling så alla skulle vara nöjda.
Så vi släpade upp de tunga men väldigt bra och sköna utemöblerna nerifrån källaren. Och packade upp grillen från förpackningen. Sedan var det bara att sätta igång grillningen. Vi hade en mycket skön kväll.


Grillmästarna.


Färdigdukat.

     
Lite bilder i kvällssolen. Fortfarande ingen grönska eller blomster, men väldigt skönt i solen.


Sebastian provkastar lite på gräsmattan.

   
Mamma njuter och kopplar av i det vackra vädret i trädgården under sitt besök hos mig.


Hampus, Sebastian och jag.

Lite konstig känsla att veta att det i Uppland är så gott som full sommar, och här i Arjeplog är jag glad om det är sol och åtminstone 5 - 10 grader varmt. I luften är det ändå kallt hela tiden. "Luftkallt" som man säger här.
Blir alltid så full i skratt när jag hör något nytt ord eller uttryck här uppe.





Kommentarer
Postat av: Kristina



Hejsan!



Kikar in lite här. Det ser härligt ut där uppe o fina bilder är det också.



Må så gott o hälsa alla!



Många kramizar från din Moster!

2009-06-10 @ 23:33:21
Postat av: Anonym

Hej min kära moster! Kul höra ifrån dig. Jag tänker jättemycket på dig ska du veta.

Stor Kram!!!

2009-06-15 @ 11:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0