Vill till Jokkmokks marknad



Den här mannen var med vid renskiljningen som jag var på för några veckor sedan. Han heter Per Kuhmunen, och jag har fått en kram av honom!

Nästa vecka är det Jokkmokks-marknaden. Och det har jag sett fram emot och visste att jag var ledig då... Ja, just det... men jag var ju så klantig så utan att tänka mig för tog jag på mig en x-tra natt på fredagen. Precis mitt i hela alltihopa! Så nu vet jag inte om jag kan åka dit alls någon av dagarna. Möjligtvis tisdag - onsdag när de har den historiska marknaden. Men jag skulle helst vilja vara där på fredagen eller lördagen.
Dessutom bestämde jag med Mallan i Stockfors att jag skulle komma till henne och åka skidor lördag och söndag just den helgen. Så nu krockar allt. Jag som för det mesta har hur mycket tid över som helst för utflykter när jag inte jobbar. Ja, så nu blir det väl att vara i Arjeplog bara för det där x-tra passet jag tog på mig!


Han fryser garanterat inte!


Inte de här söta barnen heller! Och kolla den vita renen bakom! Underbar!

Om det funkar med min tyska vän i Tårrajaur så åker jag och Tiffany till honom på måndag och går på den historiska marknaden i början på veckan, så som marknaden var för flera hundra år sedan. Då har jag fått se en glimt av marknaden i alla fall. Känns tråkigt om jag inte får se något alls eftersom jag sett fram emot det här sedan jag flyttade upp. Vill gärna vara i Tårrajaur några dagar också för det är så väldigt skönt därute i skogen vid Inlandsbanan.
Så himla typiskt mig att alltid säga "ja" så fort det behövs hjälp på jobbet. Var likadant på förra jobbet. Men jag hoppas jag är uppskattad för min "Florence Nightingale-anda"!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Tack för dina sms, jag kan inte svara eftersom ja inte har nå pengar på min telefon. Jag har haft den andra läkemedelsberäkningstentan nu (den me spädningar, syrgas, dropptakt mm) och även den fick jag alla rätt på första gången!! Börjar tro att jag e ett mattesnille! Haha! Puss och kram, älskar dig mamsen!

2009-02-08 @ 10:08:54
Postat av: Mamma svarar Evelina

Ingen fara Evelina. Om jag vill nåt viktigt så ringer jag. Grattis till 100% rätt på läkemedelsberäkningen. Du är ju för sjutton bättre än jag... och jag som vet att jag har lätt för matte. Men på min tid hade vi hela läkemedelsberäkningen ihopbakad på ett enda tillfälle. Får väl skylla på att det säkert var svårare och mer komplicerat bara därför. Annars måste jag säga att jag hade VG på de flesta tentor. Är inte så dum som jag ser ut!!!

Puss älskade du!

2009-02-10 @ 01:57:46
Postat av: Anonym

Bättre att ha allt på en. För nu har vi ord, styrka och dos på första, men tro inte att vi slipper det på den andra, nej då, det kommer igen + allt annat. Bättre att ha allt på en så är man av med de sen.

2009-02-10 @ 13:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0