En liten glimt av Arjeplog


Så här vackert är det hela vintern i Arjeplog!


Här är vägen till mitt jobb på Vårdcentralen.

Varje gång jag går utanför dörren förundras jag av hur vackert det är här och hur skön luft det är. Går långpromenader en eller två gånger om dagen utom när jag jobbat på natten. Oftast går jag längre sträckor än jag tänkt bara för det är så skönt ute. Och jag har inga tider att passa när jag inte jobbar så det är skönt att vara ute ett par tre timmar åt gången. Och vackert är det överallt så det är bara att gå utanför dörren och välja riktning.

Ser fram emot våren då jag kan ta fram cykeln och upptäcka lite mer runt Arjeplog. Ska även ta mig tid att vandra en bit på Kungsleden i sommar. Kan ta bussen som går mot Norge och hoppa av den och vandra några mil upp mot fjället. Det är så mycket jag vill se och uppleva både på cykeln och till fots så jag vet inte om sommaren räcker till.

Puss och Kram!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0