Besök på Silvermuséet och Arjeplogs kyrka

Vi passade naturligtvis på att göra ett besök på det mycket mycket fina Silvermuséet. Väldigt sevärt. Otroligt välorganiserat och genomtänkt. Jag älskar ju Arjeplog och är jättestolt att få bo här så jag kunde gått därinne hur länge som helst och läst och se alla bilder om Arjeplogs historia. Under filmvisningen rös jag flera gånger och kände ett enormt välbehag.



Den rosa fantastiska kyrkan är också ett måste när man besöker Arjeplog. Familjen (och jag) konstaterade att det är en av de vackraste kyrkor vi sett! (Precis som Arjeplog i övrigt!)








Jag besökte kyrkan första gången på tredje advent. Kyrkan var nästan fullsatt. Det är även trevligt att bara sitta där en stund och betrakta. Precis innanför dörren finns en liten skön möbelgrupp att slå sig ned i. Finns även en massa böcker och CD-skivor att köpa... man stoppar helt enkelt pengar i en bössa på väggen. Ingen som kollar om man tar något utan att betala. Än så länge har det funkat bra så här! Helt otroligt tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0