Härlig tur med dottern

I tisdags tog jag och dottern en skidtur på Renberget... vi hade en jätteskön tur, men det var nog lite för kallt egentligen. Men jag tycker ju det är så roligt nu när jag har sällskap av barnen så då stoppar i stort sett ingenting mig. Och det är tur jag har barnen som orkar åka skidor med mig både i spåret och i backarna! Så söndagen på Galtis i härligt solsken från klarblå himmel... och denna tisdag på Renberget i samma underbara solsken och med gnistrande snö var som en skänk från ovan. Vi kunde inte haft det bättre. Okej... kunde räckt med 10 - 15 minusgrader istället för 20 - 30 som det har varit de här dagarna. Men kylan klarar man några timmar.

Vacker dag med sol... men 22 minusgrader... var lite för kallt... men det gick! Vi åkte 8 km på Renberget.

Första gången dottern åker skidor på längden... riktigt riktigt duktig i spåret.



Älskar verkligen snö! Skulle vilja kunna alla uttryckssätt Samerna för snö... men ni skulle ändå inte förstå det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0