...forts... Arjeplogsbilder


Skidåkning på Galtis. Jag var så väldigt sugen att åka i backarna. Ser ju Galtis från mitt hus!


Galtis samma dag. Solnedgång tidigt på dagen. Stor skillnad nu på så kort tid. Ljuset kommer nu allt snabbare.




Det här var det enda jag såg av min tomte för ca en vecka sedan. Nu syns den inte alls! Från början tyckte jag att jag ställde den så väldigt bra så den skulle stå fritt från snö tills jag skulle ta bort den. Nu får jag vänta till i vår.


Kom hem från jobbet halv 8 på morgonen förra veckan och upptäckte plötsligt att det var ljust så dags... kändes så härligt att få se solen så tidigt.


Sotis har lagt sig tillrätta bakom en kåsa som är formad som en... ja just det. Där låg hon bra tyckte hon! Hemma hos min tyska vän utanför Jokkmokk.


Svårt ta en bild på den underbara hunden Mimmi, samma hem som ovan. Så fort jag backade för att ta kort så flyttade hon efter. Att hon är still överhuvud taget var ju bra! När jag gick promenader med henne och min lilla Tiffy så var Mimmi överlycklig och hoppade upp och bet mig i händerna av hänförelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0