Familjen på besök

I lördags kväll kom mamma, hennes man, min yngsta dotter och två av sönerna på besök. Känns fantastiskt roligt att få visa mitt vackra Arjeplog. Det är så svårt att beskriva hur fint det är här... måste såklart upplevas. Och ibland när jag är ute och går eller åker skidor så tänker jag... "Hur kan man INTE vilja vara här"? Även om det är lite ensamt ibland (vilket många gånger är självvalt) så ångrar jag inte en sekund att jag flyttade hit. Ändå har jag enligt alla som bor här uppe den bästa tiden kvar, nämligen våren som varar från mars till hela maj ut. Och det är väl samma tid som i hela landet. Men här uppe kommer ljuset så mycket fortare ikapp... och solen värmer riktigt ordentligt redan i början av mars. Så försök föreställa er vitt och vackert med snön, men solen som värmer så man kan klä av sig och och åka skidor eller skoter i bara t-shirt eller linne och jeans. Fantastiskt! Har sett bilder på det och jag är så himla förväntansfull! Som sagt: Hur kan så många människor välja att INTE vara här? Ofattbart.


Sönerna på Galtis i söndags. Underbart väder! 20 minusgrader men solen värmde jätteskönt så det var helt okej att åka.


AIK:aren Wilmer älskade åka snowboard i backarna!


Storebror Hampus åkte skidor riktigt bra fast det var ca 6 år sedan sist.


Vilken dag!!!




Isbaren på Galtis där det finns ett nyöppnat hotell och restaurang.

Vägen ner från Galtis. Vy över Hornavan.



Såhär glad är jag nu när jag har familjen här.

Nu ska jag iväg och åka skidor på Galtis igen med yngsta sonen.... Hej Hopp!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0