Bilder från renskiljningen










Kalvmärkning.



Urskiljningen har börjat.

En ren dras till den fållan där den hör hemma enligt öronmärkning.



Vaccination sker innan renen släpps igenom grinden.

Tre Same-kvinnor som var med under hela dagen.

Jag har inga egna bilder med från slakten. Får se om jag får några bilder på min mail. Tar med de bilderna här senare i så fall. Men det kanske är många som helst inte ser de bilderna. Jag måste säga att så här efteråt är jag rädd att jag fått "men" av den upplevelsen. Har haft otäcka drömmar några nätter om slakten. Det ser rätt grotteskt ut för oss som inte är vana. Men antagligen vänjer man sig vid det också... inte vet jag. Vill ju gärna vara med på allt jag kan som händer med renarna, men blir ju inte direkt ledsen om jag inte är med på någon mer slakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0