Kattbesök

Närmsta grannen ute på Lillön har skaffat sig en underbar liten kattunge. Och nu har den blivit så stor att den får vara utomhus på egen hand.
En röd fantastisk, nyfiken och busig liten katt.

När jag är ute och skottar snö eller trampar upp gångar med snöskorna så kommer katten springande och vill leka! Jag är helt kär i den lilla varelsen.


Mycket välkommet besök av grannkatten.


Här ligger den och spanar in något i mörkret.


När jag gick in i stugan så följde lilla missen med in och ville upptäcka varenda vrå.


När jag satte mig i fåtöljen och lyssna på radion och läste tidning så slog sig katten ner och spann på trasmattan.
När jag sedan blev trött och skulle lägga mig så bar jag hem katten till sitt eget hem. Grannen sa att katten brukar gå och hälsa på grannarna här runtomkring. Och den är så välkommen och hälsa på mig när den vill. Skulle gärna vilja ha en egen katt men vet att det inte funkar i mitt liv eftersom jag vill iväg på så mycket turer i fjällvärlden.
Så jag får nöja mig med att få besök då och då av den här sötnosen!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hejsan!



Kikar in lite här. Gullig katt. Förstår att det är kul när den hälsar på. Är det en liten tjej el kille? Förstår att du är väldigt sportig av dig, att du tycker om o vara mkt i naturen o så. Jag tycker också det är härligt i naturen o röra på sig. Nu har jag införskaffat ett träningsgummiband också. André, är det din kille? Är lite nyfiken bara. Ska bli kul sen o läsa vad du skriver om mig. Kollar din blogg ofta, den är så trevlig o läsa. Gå gärna in när du kan o läs mina.



Hälsa så mycket till alla!



Varma kramizar!



2009-12-14 @ 22:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0