Stugan på lilla ön

Jag har fått hyra ett underbart ställe en liten bit utanför Arjeplog. Min jobbarkompis Sonja och hennes man har en liten stuga som de inte hinner åka till nuförtiden. Så jag frågade om jag kunde få hyra den några månader innan snön kommer. Och det fick jag.
Stugan ligger på en ö, men inte riktigt så för det finns en liten väg ut där. Jag kallar i alla fall stället för "Lilla ön".




Jag hade sån tur att det var vackert väder just när jag fick tillgång till stugan. Så även fast jag jobbade på nätterna så tog jag cykeln direkt efter jobbet på morgonen och cyklade ut ca 11-12 km för att få vara därute. Ön är omringad av Björkar och stugan i mitten. Så himla gulligt. Och så Hornavans vatten runt hela ön. Obeskrivbart skönt att få vara där helt ensam. Så det blev inte så många timmars sömn mellan arbetspassen de sista dagarna innan semestern.
Jag visste ju att jag skulle iväg till Abisko första dagen på semestern så jag ville ju njuta av stugan och ön dessa varma soliga dagar. Och nu längtar jag till min gulliga stuga.


Utsikt från trappan. Bara några steg ner till vattnet.


På den stenen som ligger längst ut på vänstra sidan ska jag tillbringa sköna kvällar på. Den är lika skön att sitta på som en fåtölj. Precis som den är gjord för det ändamålet. Och jag har kvällssol där. Kan jag önska mig nåt mer? Det är bara att hoppas på att September blir som jag tänkt mig...  Mmmm.... så fridfullt.


Var tvungen skapa ett klädstreck. Till och med de här vardagliga... i vanliga fall tråkiga sysslorna... är nöjsamt ute på min lilla ö.


Dasset är nyskurat och fräscht. Jag älskar utedass av någon anledning. Och jag ser fram emot att få göra iordning därinne med trasmatta, handfat och söt handduk. Och så några passande tavlor och "dasslitteratur".

Har redan hunnit vara iväg på "loppis" och inhandlat lite smått och gott till stugan. Och fler loppisbesök blir det framöver.
Alltså om jag har möjlighet så kommer jag vara ute på detta ställe året runt. Jag är inte rädd för varken kyla eller att bo omodernt. Det finns el i huset. Inget vatten, men det går att hämta ute året runt. På vintern får jag i så fall ha en isborr, det går bra. Diskbänk och avlopp finns inne. Och en stor härlig vedeldad kamin som värmer upp hela huset.

Ja, jag ser verkligen fram emot detta smultronställe må ni tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0