Monas bröllop

Min förra arbetskamrat Mona från Stockholm ringde mig några veckor innan jag skulle iväg på vandringen i Abisko. Blev glad att hon fortfarande kom ihåg mig. Visste ju sedan länge att hon skulle gifta sig nu i augusti, men tänkte att vi har inte så mycket kontakt längre så jag blir nog inte bjuden. Det är inte så konstigt att man tappar kontakten med varandra när jag flyttat så långt bort. Men blev så klart jätteglad när hon ringde. Så jag bokade flyg från Kiruna och flög ner 11 aug.

Ja, så här vackert var det uppdukat där vigselakten skulle vara för bruparet. Det var ett Persiskt-Arabiskt bröllop med ca 300 gäster. Fantastiskt trevligt!



Först i "tåget" kom två små flickor som strödde rosenblad. Sedan fortsatte det med några andra par som gick före brudparet. De har ju  traditioner som jag har väldigt dålig koll på. Men fint var det i alla fall.
Slutligen kom Mona och Alex under mycket glada rop från släktingar och övriga gäster. Det var roligt att se min vackra Mona brudklädd.

Den här arabiske mannen språkade mycket med mig. Han berättade hur det var när han kom till Sverige och hur det har varit de två åren han bott här. Han var en riktig gentleman. Ser lite sträng ut på bilden men han var mycket skojfrisk.

Fick tillfälle att både gratulera och ta lite kort på Mona och Alex.

Visst är de fina?

God mat blev det också förstås. Och sedan var alla människor uppe och dansade tillsammans. Från småbarn till gamlingar... en härlig blandning.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hejsan!



Kikar in lite här. Det ser ut att ha varit ett fint o trevligt bröllop. Det är en fin blogg du har med mkt bra o fina bilder. Häftig bild där du står på Kebnekaises topp, med kjol o barbent. Bra gjort för o vara höjdrädd, likadant med helikoptern med tanke på din flygrädsla. Det är bra o röra på sig. Du är en riktig frisksportare, det märks. Jag gillar o promenera, så mkt det går där det helst inte finns bilavgaser. Skulle vara kul o hälsa på dig nästa sommar o stanna ngr dagar.



Må så gott o hälsa alla!

2009-08-27 @ 00:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0