Fortsatt besökstajm

Fortsatte min besöksrunda. Åkte ut till mamma. Så här fina Stockrosor har hon utanför huset.

Gulligt fönster. Min mamma är väldigt duktig på att ordna mysigt och fint både inne och ute. Jag har inte riktigt ärvt samma förmåga fast jag gör så gott jag kan. Men är väl lite latare än min mamma är.
Passade på att plocka kantareller ett par dagar också. Mycket skönt att gå i skogen.

Svägerskan Gabi har skaffat sig en häst. Jag och döttrarna var ut och fick hälsa på den snälla fina hästen. Här poserar yngsta dottern Fanny med hästen.
Svårt ta kort på hästar. Men jag knäppte tills det blev några bra bilder.

Evelina poserar så fint hon också. Jag tycker jag har väldigt fina döttrar!

Gabi försöker locka hästen med godis så han ska se lite glad ut. Lyckas rätt bra. Vem vill inte ha godis?

Lyckades fånga ett halvbra kort på denna ljuvliga häst. Det finns en ras som jag tycker är Rolls royce bland hästar och det är Fullblodsarab. Detta är en sådan! Underbart vacker. Jag har själv haft en sådan förut och det är den mest fantastiska häst att både rida och hantera. Fast det är såklart väldigt skilda åsikter om det. Många tycker Araberna är hispiga och svåra att hantera.

Flickorna och Gabi utanför stallet.

Molly ville vara med tjejerna på en bild också.

Molly vågar inte ge den stora hästen något godis. Det fick vi andra ta hand om istället.
Molly brukar rida på ridskola men då på lite mindre hästar förstås.


Evelina och pojkvännen Micke utanför stallet. Micke var väl inte lika imponerad av hästarna som vi andra. Men snäll som han är stannade han godmodigt kvar tills vi "tjejer" fått beundrat de fyrbenta vännerna färdigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0