Resten av påsken

På påskafton var vi på pimpeltävling hos en av mina kollegor. Varmt och skönt i solen, trevlig tävling med grillning som avslutning.


Mor och son igen!

   
Vi blev hämtade med skoter för att ta oss fram på Hornavan. Vilken service! Det var mycket folk med på tävlingen. Den enda av oss i familjen som fick fisk var sebastian som fick ett par stycken små aborrar. Den som vann tävlingen fick 10 aborrar. Sedan delades det ut priser slumpvis till resten av deltagarna.


Min bror hade en nyinköpt Murrika som invigdes denna dag. Hade kunnat bli god mat men vi hade dålig planering och gjorde mat som tog lite för lång tid så vi åt en halvt genomgrillad mat. Men det blir väl bättre nästa gång, bättre göra mat som går lite fortare. Mysigt var det i alla fall därute i solskenet. Trevligt få träffa kollegans hela familj.

     
Ja ni ser väl hur härligt vi hade det! Vilken påsk! Den bästa jag upplevt hittills. Fattades bara resten av mina barn... alltså 4 stycken till!

   
Efter maten slog vi oss ner en stund i solen. Molly fick en egen åktur med kollegans man på skotern. Det var Mollys första riktiga skotertur frampå skotern. Innan så satt hon bak i en skotervagn, men nu blev det liksom på riktigt.


Coooolt!!! Molly har lånat mina solbrillor och poserar i bilen... Kan inte hjälpas men den här ungen har vunnit mitt hjärta totalt och hjälplöst!

På kvällen firade vi Påsk tillsammans. Vi var trötta men lyckades få till en påskmiddag och umgicks.
Vilken fantastisk vecka vi hade tillsammans. Och vilket bra avslut vi fick tillsammans. När de åkte hem blev det alldeles för tomt och ödsligt. Det värsta när jag får besök här uppe är att det blir så ofantligt tomt efteråt. Men Sebastian stannade några dagar till här uppe hos mig så det var ju skönt.


Några dagar senare när solen fortfarande värmde gott så gick Sebastian och jag ner på Hornavan och fiskade. Och vad fick Sebastian efter bara 5 minuter??? Är det en Öring?


Jamen visst!!! Han är en storfiskare min son! På den tiden han var här uppe hos mig ca 1 och ½ månad fick han Röding, några stora Aborrar på påskdagen eller annandag påsk, Öring och en Lake.
Vad fick jag? En endaste Lake... Grattis Sebastian, den här Öringen vägde faktiskt 1 kg! Och en mycket god middag blev det!

Nu är Sebastian nere i Enköping och Stockholm. Jag saknar honom. Vi hade mycket trevligt tillsammans här uppe. Tack för du var här hos din ensamma mamma!

Den 13 maj kommer min kära Mor hit och hälsar på. Då ska hon ta med både Sebastian och Hampus! Gud så roligt det ska bli! Ser fram emot det så väldigt väldigt mycket.
Jag har haft ett par tuffa veckor då jag mått psykiskt hemskt dåligt. Håller på att flytta ut ur huset som jag hyrt och det har tagit mer på mina krafter än jag hade räknat med. Jobbigt jobbigt jobbigt med separationer även om det bara är ett hus jag ska separera ifrån. Han som äger huset ska sälja det och jag är inte beredd att köpa något nus ännu här uppe. För stort steg och för mycket ansvar, så jag har hittat ett annat boende till hösten. Den här mellantiden (maj - augusti) hyr jag ett rum av en man jag lärt känna här i Arjeplog. Väldigt snällt och generöst.
Men som jag sagt så många gånger tidigare så är ju "Norrlänningar" ett ovanligt trevligt släkte som gör vad de kan för att hjälpa till.
Tack alla snälla människor som hjälper mig!!!

Kommentarer
Postat av: Kimmo

Kör på Eva!! Hoppas vi ses!

2009-04-30 @ 00:20:13
Postat av: Svar till Kimmo

Hej Kimmo!!! Kul höra ifrån dig. Hoppas du mår bra... och familjen!

2009-04-30 @ 16:33:58
Postat av: Gabi

Åh, vad mysigt vi hade det. Jag längtar redan till nästa påsk...

Fast först så ska vi ju ses i sommar!

Puss & Kram

2009-05-08 @ 09:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0