Lite tankar... och så Vaksala torg!

Som ni förstår handlar inte bloggen längre så mycket om cykling. Men allt som blivit efter cyklingen har ändå med fortsättningen att göra eftersom det som nu händer i mitt liv har blivit en förlängning av cykeläventyret. Och det var just det jag hoppades på när jag gav mig iväg upp till Kiruna.
Det var för att jag ville cykla helt ensam och kämpa mig genom norrland för att få mina sinnen klara och utan störande påverkan från någon annan person eller mitt vardagsliv. Det är helt otroligt så påverkad man blir både av sin omgivning och av andra människors tyckande, och däruppe hade jag bara mig själv.... skönt.
Och jag lovar att hela jag var som en annan människa när jag var ensam ute kämpande på cykeln och utan att träffa människor på flera mil och flera timmar ibland. Bara jag, cykeln och naturen. Ödsligt och läskigt ibland för man är väldigt utsatt ifall det skulle komma en galning elleren björn. Vad har jag att sätta mig upp emot det?
Och jag tackar Gud för att allt gick bra och att jag gjorde denna cykling för den har förändrat mig väldigt mycket på ett positivt sätt.

Nästa sommar ska jag upptäcka mer av Norrland från min cykel. Ser verkligen fram emot det. Nästan så jag inte kan bärga mig. Men så är jag en väldigt otålig och envis person också. Tack och lov för det många gånger annars skulle inte mycket bli gjort.

Nu måste jag berätta om i lördags... då jag och min svägerska var till Vaksala torg i Uppsala.
Jag måste ju försöka göra mig av med så mycket onödiga saker som möjligt inför flytten. Jag är sådan som älskar att göra mig av med saker. Inget samlande här inte! Så Gabi (svägerskan) och jag plockade ihop en hel del saker från våra hem och och packade in i hennes bil. Åkte tidigt (05.45) in till Vaksala torg och packade upp allting. Vi hade ett ordentligt stort bord och en klädställning där vi snyggt och ordentligt placerade alla våra saker. Kändes riktigt proffsigt. Stolar hade vi att sitta på och matsäck med oss. Solen lyste från en klarblå himmel. Helt otroligt underbart! Oooo så fantastiskt roligt vi hade. Vi var i vårt esse båda två. Förhandlade med alla människor som kom.... och jag lovar att det var massor med människor hela dagen. Jättekul! Vi lyckades gå med vinst men kanske inte så jättemycket. Jag fick naturligtvis syn på en underbar klänning som hängde i "rutan" bakom oss. Måste bara ha den!
Vi åkte så småningom hem från torget mycket nöjda med dagen. Både att vi fick en hel del saker sålda och att vi hade så oerhört trivsamt och roligt tillsammans där. Tack Gabi för du ville följa med... det var det roligaste jag gjort på länge!




Min nya klänning. Som jag fick byta om till där på torget utan omklägningsrum!


Min fantastiska medarbetare, svägerskan Gabi!

Ser ni hur härligt vi hade det? Känner ni stämningen?

När vi åkte hem på kvällen så hyrde vi två filmer och köpte lite vin. Jag var så slut så jag sov nästan hela första filmen. Sedan vaknade jag till liv och då slocknade Gabi istället.
Så min bror och jag (som piggnat till en aning) satt uppe och tittade på deras filmer från USA där de bodde 2006 till 2007. Mycket härliga naturfillmer och annat. Det är mycket vacker natur i och utanför Oregon där de bodde.
Har tyvärr inga av de bilderna jag kan förmedla här på bloggen.


Måste bara få visa brorsans och Gabis bedårande busunge Molly 4 år!

Några tänkvärda meningar jag vill dela med mig av som avslutning på detta inlägg.

Kärleken är ett begär att växa samman.
Kärleken lika lite som materien går att förstöra.
Kärleken fortsätter oförstörbar genom evigheten.
Kärleken giver intet utom sig själv och tager intet utom från sig själv.
Kärleken äger icke, vill ej heller ägas, ty kärleken är nog för kärleken.

Vad livet och stunder gav kan ingen ta ifrån oss.





Kommentarer
Postat av: Malin

Heeeej på dejj, ser ju vilken otroligt underbar dag ni fick där tillsammans du o Gabi!! Hur avis tror du inte jag blev över klänningen, det står ju liksom bara MALIN på hela den! :-D

Nåja ska försöka hitta ngt liknande, klänningtjejj som ja är, o spec fina mjuka o sköna man kan ha till vardags.. Idag går ja omkring i mina velorbyxor, ihopsatt hår (pga bångstyrigt o inte går att få till, utan en tvätt! :-D), en skön kofta o scarves o bara dricker kaffe o snusar på lillebror innan de e dags hämta Tindra.. Sen ska jag ha tupperware demo här hemma ikväll, så då ska de shoppas loss minsann, nästa gång kanske du finns på plats med?? =)

Ha en bra dag dags slöa på soffan igen ler



Kram på dig brullan!! /Mallan

2008-09-22 @ 12:31:53
Postat av: Gabi

Åh, vad jag blev trött. Jag la in en kommentar för ett par dagar sedan & sen hände det något, så att allt försvann. Morr..

Jag hade också JÄTTEMYSIGT!

Dessutom så är jag ledsen för att jag inte kan göra det igen på lördag.

Men helgen efter det, då smäller det!!!!



KRAMAR!!

2008-09-25 @ 22:55:34
URL: http://hunters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0