Torsdagsbesök

Mitt i all flyttröra som innebär... massor med kartonger överallt, kala väggar men med desto fler plugghål istället, och nästan inga prylar... alltså ett väldigt opersonligt hem just nu... så kom svägerskan Gabi med sin magiska Scrapbook-väska.
Hon kom till mig igår kväll strax före 17. Och vi satte igång nästan på en gång och scrapbookade. När Gabi åkte hem så var kl närmare midnatt. Och då hade jag ändå inte hunnit klart allt mitt! Det är tur att det är så roligt med scrapbooking för det tar oerhört lång tid att få till alla detaljer.


GABI min personliga Guru i Scrapbooking! Som introducerade mig i detta pysslande som när man börjat... aldrig tar slut! Och numera heter svägerskan GuruGabi... och en Guru ska behandlas med vördnad och respekt. Eller hur?
Själv blir jag överlycklig när GuruGabi kommer med magiska väskan. Och gör vad som helst för att få GuruGabi att stanna och leka med mig.
Ända sedan jag var pytteliten har jag älskat att pyssla. Så nu är jag helt fast i detta Scrapbooking! Tack snälla GuruGabi för du tog med mig in i den här världen då man glömmer tid och rum för några timmar.

Vi åt en supergod Ananaspaj som jag gjorde iordning, den blev klar att äta i exakt rätt tid.
Först åt vi en tredjedel av pajen och blev proppmätta. Efter ett par timmar blev jag sugen igen och åt lika mycket till, och det smittade av sig på Gabi så hon åt lite till hon också. När kvällen nästan var slut vräkte jag i mig det sista. Tänka sig! Vi delade på en HEL paj tillsammans! Tur att det var mest jag som åt av den som faktiskt har tappat vikt den senaste tiden. Så jag blev riktigt glad att jag orkade äta så mycket.
Vissa dagar äter jag bara lite filmjölk och inget mer. Det är den inre stressen som gör att jag tappar hungerkänslorna. Jag vet att jag behöver tvinga i mig mat, men alla ni som någon gång haft ätstörningar vet hur det blir, så fort man mår psykiskt dåligt eller är superstressad över någonting... ja då blir det stopp i strupen liksom. Ja, ja, nog om det. Jag kan berätt a ännu mer men tror inte det är så intressant för gemene man.
Här får ni receptet på Ananaspajen: värm ugnen till 200 grader

150g smält smör eller margarin
3dl vetemjöl
1dl strösocker
1tsk bakpulver

Blanda ihop allt. Tryck ut i en pajform, ca 22-25 cm diameter. Ställ kallt.

Låt en burk krossad ananas (jag brukar köpa ica eller coop ananas) rinna av ordentligt i durkslag.

Rör ihop:
2dl creme fraiche
1,5dl strösocker
2tsk vaniljsocker
1 ägg
Blanda sedan i den avrunna ananasen i röran.

Häll fyllningen i pajformen och grädda i 200 graders värme i 15-20 min.

Ät den som den är när den svalnat..... SMAKA PÅ!'




Här ska jag nu försöka bifoga lite bilder om vår scrapbooking kväll. Tog bilder med mobilkameran för att försöka visa vad det är för något. Men det är svårt att visa så här i Bloggen.




Från min 50-års dag. Mamma hade gjort en liten tavla med kort på mig och min familj i olika åldrar och storlekar. Jag tog fram scrapbook-grejerna och klistrade dit diverse saker runt korten för att det skulle bli mer effekt och roligare att ha på väggen. Är mycket nöjd.









Det här födelsedagskortet gjorde GuruGabi åt mig. Hampus fyller 20 år i december och då är inte jag här nere och kan fira honom tyvärr. Så då ville jag ha ett fint scrapbookat födelsedagskort till honom. Skulle gjort det själv men min egen födelsedagstavla tog all tid! Så det var snällt att Gabi fick fria händer och skapa detta vackra kort som Hampus ska få på sin födelsedag.
Tack snälla GuruGabi för en underbar kväll tillsammans! Och tack för all hjälp med scrapbookingen!


Imorgon ska jag till Stockholm och besöka barnens pappas grav och tända ett ljus och säga hejdå till honom för jag flyttar ju snart.

HA EN RIKTIGT BRA HELG ALLIHOP! OCH TÄNK GODA TANKAR OM VARANDRA!








Kommentarer
Postat av: Gabi

YIPPIE!!! Det är jag som är GG!! Guuuuuuuuud vad du är gullig!

Jag hade asamysigt i går. Det var superjobbigt att åka hem i regnet, men det var helt klart värt det!

Pajen var underbar & du är underbar!

Jag har klippt mig & blev skitsnygg (dåligt självförtroende? Nej, vars!)



Jag bara undrar när du, jag & väskan ska ha en ny date??



Ikväll ska jag & Klas ut & äte & sen på bio.



Ha det bäst! Vi hörs snart.



Puss & kram från /GG

2008-10-31 @ 18:06:03
URL: http://hunter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0