Jag är jag och du är du

Vem är det som håller i taktpinnen i mitt liv?
Jag har alltid varit en kämpe och kommer så förbli. Tänk att banalt vardagstrassel kan anta oanade proportioner... för att vi tänker olika, har olika viljor, värnar om och prioriterar olika. Jag har fått många käftsmällar och korrigerande örfilar (bildligt talat) av andra präktiga medmänniskor i mina dar. Men jag står pall, och jag värjer mig.
För jag är jag, och du är du.

Det gör mig galen att tänka på hur andra har svar på hur mitt liv ska se ut.
Att skicka sina giftpilar av vrede mot mig och tro att jag på det viset blir "uppläxad"... ja... suck! Jag bjuder på det.
För det är skillnad på att "ha pondus" och att "tro att man har pondus". Jag kissar inte i brallan precis!
Gå hem och ta en betablockerare istället och få lite självdistans.
För jag är jag, och du är du.

Jag är inte rädd att vara ensam, tvärtom. Jag kan känna mig mer ensam i ett förhållande än när jag är singel. Men om det dyker upp någon "likasinnad" tackar jag inte nej. Som tar mig för den jag är.

När jag går i affärer och ser dessa uttråkade gifta par tillsammans kan jag tänka:
"Far klipper gräs och snickrar, mor gnor, påtar och dekorerar" osv...
Hjärtskärande skildring... Nej, rea ut dessa skitdrömmar.
Jag är alltid den som kommer ensam på cykeln med en flaska vin till parmiddagarna. Och så får det bli. Jag tillhör hellre "utanförskapet"... och går sedan hem ensam... och tar fram kartan... och tänker på vilka ställen jag ska kunna cykla till framöver. Och tänker ofta på Siddharta. Vilken lärobok det är om livet! Ni som inte läst den, GÖR DET... Herman Hesse.


Ju mer som händer i mitt liv just nu desto mer längtar jag upp till Arjeplog! Längtar efter att bara umgås med mig själv. Och gå på upptäcksfärd alldeles själv. Härligt härligt härligt. För jag är jag.... och tänker så förbli... och du är du. Det är väl bra?



Kommentarer
Postat av: Gabi

Jag är glad att du är du!

Det betyder att jag får vara jag!



Jag tycker att du är grym & dessutom så är du en puma!!



Jag säger som Grynet: Ta ingen skit!!



Du.. Passar det om jag kommer till dig på torsdag? Jag ska på föreläsning först, men tänkte åka direkt efter den.



Puss & kram

2008-10-26 @ 20:20:20
URL: http://hunters.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Tack Gabi!

Det är väl fiffigt att vi är olika?!

Ja, det går jättebra att du kommer på torsdag. Längtar!

2008-10-27 @ 13:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0