Evelinas 25-års dag

Igår fyllde min äldsta dotter Evelina 25 år. Dottern och hennes pojkvän Micke fixade med all mat och tårtor så gott som själva. Jag är van vid att det alltid är jag som får stå för den biten. Blev både mäkta imponerad och förvånad att hon och pojkvännen la ner hela sina själar i att fixa mat och annat.
Vi var ute på landet utanför Uppsala där mamma och hennes man bor. Det är oftast där vi firar alla högtider för de bor stort och så är det fantastiskt vackert och stämningsfullt därute.
Det var en vacker dag igår, soligt och en ljuvlig höstdag. Alltihop blev lyckat. Men jag tror att Evelina och Micke var väldigt trötta när det hela var över.
Börjar med att visa bilder ute i solen medan de höll på att stöka i köket.


Utanför huset i den sköna solen.


En fågelskådare i trädgården!


Ett levande i träd i bokstavlig mening! Har ni sett det tidigare?


Min vackra mamma... fast kortet är från i somras i Enköping.


Och sedan till självaste kalasandet av 25-åriga Evelina!



Nyvaken 25-åring som vi i familjen sjöng för direkt på morgonen!



Min mamma och Evelina fixar den traditionella bågen som vi alltid har vid olika högtider... födelsedagar, skolavslutningar, dop, bröllop m m. Fast denna gång blev det ballonger istället för blommor. Blev lyckat.



Evelina i den gamla vackra salen bredvid sitt presentbord. "Duken" är en present från mig och är ett guldöverkast som Evelina gärna ville ha.


Ja det är jobbigt att sitta still under fotografering. Och det är fler presenter som ska öppnas!





Pojkvännen Micke (Evelinas alltså) och min äldsta son Sebastian hugger in av den smaskiga tårtan som Micke själv har gjort.


Busfrö´t Molly var så klart med och firade sin "favvo" Evelina. De är kusiner, alltså min ena brors yngsta dotter.

Det var en hel massa andra människor med på kalaset, men det får räcka så här med bilder.


Idag ska jag fortsätta packa. Bra att det är dåligt väder ute så jag kan vara inomhus i lugn och ro.
Men nu har jag inte cyklat någon långtur på länge så nu är jag otålig i hela kroppen! Nästa fina dag bara MÅSTE jag iväg på cykeln. Behöver ändå bryta av flyttbestyren emellanåt. Blir dessutom drägligare för omgivningen om jag får ta ut mig fysiskt. Helst varje dag faktiskt.
Min träning på gymmet är helt nedlagt för tillfället och jag mår riktigt dåligt av det. Får nog ta fram mina hantlar och Pilatesboll här hemma idag. Känns som musklerna tynar bort. Fåfäng är jag och det står jag för.

Ha det bra mina älskade vänner! "Un besito" till er var och en! (bland de få fraser jag kan på spanska)


Kommentarer
Postat av: Gabi

Vilka fina bilder ! Själv åkte jag ifrån kameran.

Nu har jag äntligen kommit hem från jobbet & ska alldeles snart sova! Puss & kram

2008-10-21 @ 00:06:59
URL: http://hunters.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hejsan!



Väldigt fint skrivet och fina bilder. Dem tänker jag spara. Här har det regnat en del i dag o blåst, men vad gör man? Ja, man måste allt röra på sig som du säger. Bra att det blev lyckat med födelsedagskalaset.



Må så gott o hälsa alla!



Många varma kramizar!

2008-10-21 @ 00:14:16
Postat av: Evelina

Var finns det där trädet? Har jag aldrig sett.. Tack mamma för att du finns för mig, kommer sakna dig när du flyttar. Hoppas allt löser sig med granen.

2008-10-21 @ 20:56:44
Postat av: Bloggaren Charlotta

Tack för era kommentarer. Kul när ni hör av er!

Evelina: Om du inte sett det "levande" trädet så måste du få se det nästa gång du är hos mormor. Man kan lägga fågelmat i munnen på den. Fiffigt va?

Kommer sakna di också min älskade prinsessa!

2008-10-22 @ 22:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0