Det är mycket nu

Ibland önskar jag att jag var helt oberoende av andra människor. Suck. Idag är en tung dag.

Var hemskt trött och stressad igår och då kan jag bli väldigt otrevlig. Så jag ska helst inte prata eller träffa någon när jag jobbat, sovit för lite och ätit för lite, och dessutom stressat. Och säg inte att jag inte ska stressa! Om jag inte gjorde det ibland skulle jag inte ha klarat av så mycket som jag hittills gjort i mitt liv. Vi är alla olika. Jag är sån sort! Och de som säger åt mig att inte stressa är oftast inte så mycket bättre själva. Vi alla har både bra och dåliga egenskaper. Jag har aldrig försökt utge mig för att vara perfekt. Ber om ursäkt för mina fel och brister. Jobbar på det hela tiden. Men min personlighet?... Ska jag göra om mig?

Alla mina nära och kära gör så klart allt de kan för att hjälpa mig. Och jag är verkligen tacksam fast det inte alltid märks. Kan inte göra annat än att säga tack tack snälla alla ni som hjälper mig!
Om jag inte svarar i telefon eller på sms så beror det inte på att jag är otacksam utan av helt andra orsaker.
Kan räkna upp några:
1. Jag sover på dagarna när jag jobbat natt. (ska jag be om ursäkt för det?)
2. Jag har inte hört telefonen. Förlåt.
3. Jag har häcken full av flyttbestyr som innebär en hel radda saker att ordna med. (tar hemskt på krafterna, förlåt).
4. Väntar kanske med att ringa upp eller svara på sms tills jag har lugn och ro omkring mig. Ska försöka bättra mig.
5. Är helt slut ibland och behöver pusta ut och passa på att äta som jag verkligen behöver. Har ofrivilligt gått ner flera kilo i vikt. Och jag lovar att jag behöver äta för att orka med den här flytten. Och nya jobbet.

Det är verkligen ett stort projekt detta att flytta så långt. Och det är slitsamt att vara tillgänglig överallt samtidigt. Mitt nuvarande arbete är krävande i sig, och när jag jobbar mina nattpass så finns det inte så mycket mer ork över till annat. Arbetar 2 eller 3 nätter efter varandra, och mellan passen finns det liksom bara tid till att sova, ta hand om hunden, mina söner som bor hemma, laga mat, diska och sedan är det dags att åka till jobbet igen.
Nu håller jag på att försöka sälja min bil och då har telefonen ringt och väckt mig på dagarna när jag behövt sova. Så jag måste dra ur telefonjacket så jag får sova. Det går inte att arbeta på nätterna och inte få sammanhängande sömn.
Men nu tror jag att det kommer en köpare på måndag eller tisdag. Då är jag av med det bekymret.

Min äldsta dotter fyller 25 år imorgon. Försöker så gott jag kan att ordna med presenter och se till att hon får en bra dag imorgon. Sov inte en blund på hela dagen igår efter jag jobbat natten innan. Åkte till Uppsala och träffade svägerskan Gabi och satt inne i en Scrapbook affär och fixade lite fina kort fast jag var jättetrött. Åkte med hem till min bror Klas och Gabi. Åt en underbart god och behövlig middag! Hade knappt ätit på ett par dygn så jag kände mig bedrövlig av trötthet och utmattning. Sjönk sedan ner i soffan och fortsatte med Scrapbooking. Kan varmt rekommendera det till alla er andra som älskar att pyssla med fotografier, födelsedagskort, julkort m m. Urkul och blir hur snyggt som helst! Men för att få ihop alla dessa ark, pennor och diverse prylar som behövs så blir det nog till att köpa lite i taget för det är en hel förmögenhet som går åt. Gabi har en jättelik väska som väger bly... full med underbara Scrapbook grejer.
Kolla in hemsidan: www.thescrapbookstore.se

Idag är jag trött som tusan. Men hinner nog piggna på mig till imorgon när vi ska ha 25-års firande för dottern. Det mesta är ordnat inför kalasandet.

Än en gång vill jag tacka alla er som hjälper mig. Är oerhört tacksam!

Längtar till den dagen jag installerat mig i Arjeplog och kan pusta ut och få gå på upptäcksfärd i lugn och ro. Och jag längtar efter snö så jag får åka skidor. Det ska väl ändå inte vara något problem i Arjeplog på vintern?


Riktigt så här avancerat blir det inte för min del... men en härlig bild. Ser livsfarligt ut. Och ÄR livsfarligt om man inte är tillräckligt erfaren och duktig! Imponerande.

Kommentarer
Postat av: Gabi

Jag är jätteglad att du kom till affären och scrappade med mig. Nu har jag återfått lite inspiration. Jag ska försöka göra ordning till mig på övervåningen..

Det är klart att man inte ska göra om sin personlighet. Då vill nog ingen umgås med en sen (för då är det nog svårt att gilla sig själv).



Vi ses om några tillamr.



Puss & kram

2008-10-19 @ 09:08:54
URL: http://hunters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0