Ännu en Enköpingstur








Här ute på udden vid mälaren var jag ofta när de äldsta barnens pappa gick bort för 15 år sedan... för att få lugn och ro... det var en svår tid för oss i familjen . Skönt att vara därute så här års eller tidigt på våren när det inte är en massa anra människor där. På sommaren och på vintern är det många barnfamiljer som trängs och grillar korv på denna härliga rastplats. Och då håller jag mig borta därifrån.


En vinglig liten spång tog mig ut på bryggan.


Så här blå himmel har vi idag i Enköping.



Det var härligt att cykla utmed vattnet och höra Mälarens brus och kluckande vågor upp mot land och mot stenarna på udden. Det blåste friskt och rejält idag. Vattnets ljud var som ljuv musik i mina öron. Älskar vatten.





Snart hemma igen efter ett par mils färd på cykeln. Här är Enköpings bibliotek. Där har jag spenderat många studietimmar och dagar under min utbildning.


Kommentarer
Postat av: gabi

Tack för pratstunden & några goda skratt i kväll.

Puss & kram

2008-10-24 @ 23:10:16
URL: http://hunters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0