Yippiiiiiii....!?!?!?

Ska jag våga ropa hej och yippi än? Ja, jag måste chansa på det.
Det har varit många turer fram och tillbaks senaste tiden när det gäller mitt boende. (och annat som jag inte skrivit om här... vissa tråkiga saker skriver jag inte om)

I alla fall... Haft kontakt med en man ett litet tag nu som svarat på min "Blocketannons" och som har ett hus att hyra ut i Arjeplog. Det lustiga är att han tydligen nyligen varit tillsammans med den kvinnan som först hörde av sig till mig om att få hyra hus av henne men som inte blev av, och nu harde här två separerat och vill bli av med sina hus. Ja, världen är liten det vet vi allihop fast det kan va svårt förstå ibland. Och hur litet är då inte Arjeplog? ännu svårare att förstå faktiskt tycker jag.
Ja, fast jag inte ens flyttat upp ännu så har jag redan fått en dos "skvaller" om man får säga så. Fast det är i alla fall inget elakt utan fakta med deras separation. Men ändå... jag är som sagt inte uppflyttad än.

Så nu i alla fall,så vill mannen hyra ut sitt hus till mig. Den mannen har flyttat ifrån Arjeplog in i ett hus i Stockfors som ligger en bit utanför Älvsbyn. Och vet ni? Om ni går tillbaks i min blogg och läser om när jag var på Westernridning med Malin... så var det just i Stockfors. Anders som jag träffade ett tag då... hans dotter Malin och hennes familj bor just i Stockfors. Så nu bor den här mannen granne med Malin och Magnus och deras barn. Vilket sammanträffande. Och jättekul. För Malin och jag kommer ha fortsatt kontakt. Hon är en pärla!
Så nu i kväll pratade jag jättelänge med mannen som jag ska få hyra huset av. Vi pratade om... jaa... vad pratade vi inte om? Det är ju så kul och trivsamt att prata med människor som jag känner att jag får sådär naturligt bra kontakt med. Och det blir liksom aldrig tyst för det finns plötsligt så himla mycket att prata om. Älskar sådana människor och möten! Och där det inte blir en massa (ursäkta) fåniga uttjatade skämt som man hört i hundra år. Eller töntiga klyschor om manligt och kvinligt. Avskyr det.

Fick mycket tips och information om Arjeplog bl a. Och jag lyssnade på hans planer för framtiden... och han lyssnade på mina framtidsplaner. Kändes som vi pratade samma språk (förutom svenskan då förstås, hi hi). Och vi hade en hel del gemensamt och mycket åsikter om alla möjligheter som frilufsare uppe i Norrland.

Så nu alla mina älskade underbara och högt värdefulla vänner och familj!!!

Ni som gillar snö och skidåkning, snowboard, pulka, rulla runt i snön, bygga snögrottor, uppleva norrsken m m... kom upp i vinter och bo hos mig!!!
Och ni som gillar fiske av alla de slag, (flugfiske vill jag själv lära mig), vandra natursköna stigar upp och ner för berg och utmed vatten och forsar, cykla, träffa björnar, bo i grottor, få kompisrävar, se midnattssolen och få en hundraprocentigt avkopplande miljö... kom ni också till mig så blir jag glad.
Jag har även gått diverse grundkurser i massage, Reiki, meditation av olika slag, tyda drömmar (genom ett visst tänk), se auror, vad sägs om det? Så jag tror vi skulle kunna ha lite kombi-upplevelser tillsammans i lappland.

Charlottas specialare heter det "kittet"...


Mitt hus?


Härligt va? Kom och prova!


Detta är Arjeplog! Är det inte lockande?





Kommentarer
Postat av: eliz

hej vännen du verkar må bra!!:) skööönt..jag mår prima växer så de knakar kör pass fortfarande är i v 31 nu..vilka härliga bilder du visar och va skoj me nytt hus! saknar dig kraaam Eliz;)

2008-11-15 @ 14:31:25
Postat av: Bloggaren herself

Älskade Eliz! Kul att ha dig kvar. Lycka till med bebisen! Inte långt kvar. Är så glad för din skull. Du är helt underbar! Saknar dig också må du tro! Tusenmiljoner kramar

2008-11-17 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0