Vill ha er kvar! - och spanienbilder!

Alla mina vänner, familj, arbetskamrater, folkdanskompisar, grannar och andra som läser min blogg... eller ni som inte gjort det än. (blir svårt nå fram till er som inte läser här inne förstås)
Alla ni i alla fall vill jag fortsätta ha kontakt med på ett eller annat sätt framöver.
Så nu uppmanar jag er alla att antingen här i bloggen (under kommentarer) skriva er mailadress (som de flesta har nuför tiden). Eller gå in på min mailadress. Här på bloggen kan ju alla läsa allt som skrivs, om det nu inte är så att ni skriver en kommentar och ber mig att inte visa den synligt i bloggen. Det går att ha kvar kommentaren så att bara jag kan läsa den. Jag kan hela tiden välja om kommentarerna ska synas eller inte för andra.
Men på min mail är det ju bara jag som ser det ni skrivit.
Skicka gärna bilder också.

Och ni som inte skapat någon egen blogg... gör det!!! Det är verkligen roligt.
Innan jag skapade denna blogg så hade jag en annan blogg genom tidningen Metro. Men jag hade inget riktigt bra tema på den bloggen, så den är jag sällan in och skriver på. Dessutom är det ju många Metrobloggare som tillhör de där "populära och mest lästa" bloggarna. Så min blogg där är verkligen i skymundan. Fast det händer då och då att okända människor skrivit kommentarer. Jag tar där ofta upp hur usel psykiatrin är, från politikers och lednings-håll ff a.

Och vad är det för typ av bloggar och typ av människor där på Metrobloggen? Jo det är nästan uteslutande "modebloggare" och "dejt-sex-bloggare" som är väldigt unga och som skriver i min mening ytliga inlägg. Visst tycker jag också om mode och kärlek osv. Många inlägg är från unga killar och tjejer som skriver hur hårt de festat kvällen innan och hur fulla de blev. JÄTTEINTRESSANT! Men kära nån, sättet att skriva på är definitivt inte imponerande. Kan inte förstå hur "blondinbella" och Alex Schulz... nånting. kan va så populära! Carolina Gynning kan jag däremot tycka skriver väldigt självutlämnade och om allmänmänskliga problem och glädjeämnen. Men så klart inte alltid. Säga vad man vill om henne, men om man jämför Carolinas sätt att uttrycka sig och ämnen hon tar upp och att hon inte bara skriver om hur snygg och bra hon är utan även lämnar ut känsliga och sårbara punkter hos sig själv... ja, jämför det med de andra mode-sex-fest-blondinbloggarna och (den sämsta av alla)... Alex!!! Hur kan han ha blivit så populär?

Men som sagt var... prova på att starta egen blogg. Hur enkelt som helst. Googla fram "blogg" så får ni många svar. Jag valde den som jag tycker är enklast att registrera sig hos och den heter bara www.blogg.se. Och sedan står det steg för steg hur man gör för att skapa en blogg. Jättekul för vänner och familjen att läsa. Och jag blir jätteglad om jag får många bloggsidor att läsa. Det är roligare att läsa en blogg än ha kontakt via mail.
Genom en blogg får man ju läsa mer om vad som hänt, och vänners och familjens vardagsliv, kanske semestrar, och ibland vill man skriva om lite elände man stått ut med på t ex jobbet, sina barn, sitt ex m m. Skönt få skriva av sig lite. Och ännu bättre i sådant deprimerande läge... att någon/några skrivit kommentar och ger lite uppmuntrande stöttning. Lite uppdaterade bilder över vad ni gör är alltid roligt. Ni som är lite äldre och känner att ni inte klarar det här med datorer så bra har väl alltid något barn eller barnbarn som kan hjälpa er. Jättelätt och jättekul när man kommer underfund med det.

Om ni inte väljer bli bloggare så snälla snälla snälla... skicka er mailadress i alla fall!!!!!

Här får ni min mailadress: [email protected] (jag heter Charlotta som förstanamn fast en del kallar mig Eva) Vill helst heta Charlotta framöver. I Norrland heter jag Charlotta av alla. Har alltid tyckt mer om Charlotta än Eva faktiskt.

Till mitt folkdansgäng!!! Lova skicka bilder när ni har era fina folkdräkter på er och har uppvisningar. Ni är så vackra i era folkdräkter... så ansträng er för min skull och skicka mycket bilder från uppvisningarna.
Om det funkar så planerar jag in att komma och titta på er nästa midsommar! Fast risk finns väl att jag försöker hoppa in bland er och dansa jag också. Lite "Kermits" och annat som jag redan kan!?

Tack och hej för denna gång. Nu vet ni mina önskemål... och det kan ni väl ställa upp på?

Varma kramar från mig till er alla!


Har inget med inlägget att göra. Jag var i Sevilla och hälsade på yngsta dottern. Just nu längtar jag ihäl mig efter henne!


Underbar dag dottern och jag hade när vi åkte till Cadiz som ligger vid kusten.


Visst är de ett vackert par? Jag är hur glad som helst att de fann varandra! Pojkvännen är den mest omtänksamma och positiva kille för min dotter. Gör vad som helst för att Fanny ska ha det bra hos honom. Han är jättenyfiken på Sverige och vill helst jobba och bo här ett tag. Och Arjeplog är något han absolut vill till för han kan inte fatta hur man kan leva där på vintern med 20 - 30 minusgrader och flera meter snö. Men han är sådan obotlig optimist så det finns inget som hindrar honom, och jag lovar att vi alla tre kommer ha väldans kul i backarna. Och om det inte blir alltför kallt blir det några timmars pimpling också. Han är kock så om vi fångar någon fisk så blir det utsökt mat till middag.


Fanny höll sig mest på land den dagen vi var i Cadiz. Det var i maj och precis lagom varmt både i luften och vattnet tyckte jag. Men Fanny tyckte det var ok uppe på land där det var 25 grader i luften. I vattnet var det 20-22 grader... och då vägrar hon bada. Jag badade så mycket jag bara kunde under den eftermiddagen och kvällen vi var där. Underbart vatten och underbar sandstrand. Och själva Cadiz som stad var mycket gullig och mycket trevliga människor.

Ja det blev en salig blandning på detta inlägg. Först tjat om blogg- och mailadresser.
Och sedan plötsligt bilder från Spanien.
Jag längtar ju både upp till Arjeplog och snön... och till Sevilla till min älskade lilla Fanny och hennes fina pojkvän!

Ha det bra alla... och glöm inte skicka mig era mailadresser... eller bloggadresser!

Hasta luego!



Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej Charlotta!



Hoppas allt är bra. Får väll börja vänja mig o kalla dig för det. Man har ju varit van o säga Eva, så jag kanske glömmer av mig, HA! HA! Du skriver alltid så trevliga inlägg o många gånger tar du upp viktiga saker också. Håller med om att det finns en del skitbloggar o inte minst på Metro. Jag har skapat en blogg där också, Tankar om livet heter den. Här är länken:

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3161003 hoppas detta fungerar.

Jag har aldr sett din blogg där. Va e de för adr?



Fina bilder på dig, Fanny o hennes kille. Hoppas allt går bra med flytten. Tänker allt hälsa på dig. Hoppas det kan bli ngr dar i sommar. Sen ska jag skryta lite. har gått ner minst fem kilo sen den 21 aug. Då var jag till läk o fick nya recept.



Det blev lite mkt det här. Må så gott o lycka till i livet. Hälsa alla från mig!



Många varma kramizar från din gamla moster, som är evigt ung!

2008-11-13 @ 00:34:39
Postat av: Gabi

Vilka bedårande hundar! Den ena ser ut att kunna vara besläktad med Willy.. Pusspuss

2008-11-13 @ 07:51:03
URL: http://hunters.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Ja, Gabi visst är de bedårande! Jag är helt fast!



Och min älskade moster Kristina! Du är värd allt beröm du kan få. Det är mycket i livet du klarat. Till och med viktnedgång. Tack för att du finns. Och välkommen till mig när jag flyttat.

2008-11-13 @ 23:49:18
Postat av: Kristina

Hej igen!



Tack för att du va så gullig o kika in på min blogg. Evelina hade varit där också. jag lämn en kommentar där till henne o en till dig också. Titta gärna in fler gånger. Där finns även länken till bloggen på A-B.



Må så gott o hälsa alla!



Många kramizar!

2008-11-14 @ 23:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0