Skogsdungen - och så lite om kärlek

Idag är det strålande solsken här i Enköping. Tog några fler bilder från min skogsdunge där jag och Tiffany tog en promenad i förmiddags.


Början på promenaden. Dungen kändes ovanligt vacker idag.


En lägligt belägen bänk där jag ofta ser någon sitta och ta igen sig. Kanske efter en långpromenad? Eller bara vill stilla sig en stund i den fina skogsdungen?


Tiffany i sin nya fina "jacka". Passande när det blir snöigt ute så det inte blir snöklumpar i pälsen. Men min lilla pudelflicka blir tyvärr kvar här nere i Uppland när jag flyttar. Till en början i alla fall innan jag har lite bättre ordnat med boende.


På väg ut från skogsdungen. Det är verkligen värt mycket att ha den här lilla rundan att gå, alldeles lagom för Tiffany att hinna både nosa lite här och var, träffa kompisar, och göra sina behov. När jag vill gå längre skogspromenader finns det riktig skog bara 10 minuter längre bort och där finns det ordentliga strövområden och ett elljusspår.


Avslutar detta inlägg med några utvalda kloka rader jag läste i en gammal tidning som jag nu ska kasta, den heter Vi Föräldrar och jag har haft den kvar ända sedan yngsta dottern föddes 1986. Handlar om förhållanden.

"
Det är först när vi erkänner att vi behöver varann, att vi vill älska, som livet blir meningsfullt.
Visa på alla sätt hur mycket människor och/eller din partner betyder i ditt liv!
Säg: jag älskar dig just för att du är du, jag behöver dig och du är inte utbytbar mot någon.
Viktigast av allt för en människa är att känna sig älskad.
Tala om kärlekens betydelse.
Våga släppa garden, tappa ansiktet, visa sina ömtåliga punkter, blotta sina sår och konstigheter.
I ett samspelt förhållande måste man tillåta varandra att ha egna intressen, och egna vänner, av båda könen.
Alla bär vi med oss bilder från den egna barndomen av hur ett förhållande ska vara, och ofta tar vi nog bara för givet att den andra bär på samma bild som vi själva. Det bäddar för missförstånd och besvikelser.
Det är viktigt att vara realistisk.
Ju mer man ger, desto mer får man tillbaka, man befruktar varann på det sättet.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi kunde ej låta bli kika in hos dig med, tack för din kommentar, ja skrev själv ett svar i den! =)

Men sen kom jag på att du kommer helt seriöst kunna döda för klänningen jag ska ta på o fota imorron, kanske ja ska köpa ut en till dig med??, dock e priset som 4st som den rosa vi har du o jag! :-o

Men den e såå GRYM!! =)

hahahaa, nej nu väntar sängen, god natt, kraaamen!!

2008-11-05 @ 23:10:43
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Malin

2008-11-10 @ 08:33:12
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Malin

Heeej!! Ja men se där. Världen e liten!! =) Håller tummar o tår för allt ska gå vägen för dig då! Toppen!

Krams Malin

2008-11-10 @ 08:34:36
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0