Flyttbestyr

Hej alla ni som hänger med här på min blogg!
Detta kanske är det sista inlägget innan flytten. Åker upp fredag tidigt på morgonen. Räknar med att köra hela tiden förutom lite matuppehåll, rasta hunden, och sträcka på oss lite.
Håll tummarna att ingenting obehagligt händer på vägen upp. Jag är så förskräckligt nervös inför flytten så ni kan inte ana! I natt sov jag hyggligt bra... men ändå inte bra.
Trodde inte det skulle kännas så hemskt att lämna mina arbetskamrater som det just nu känns. Har verkigen panikångest! De senaste nätterna jag jobbat har det kännts hemskt att veta att jag snart inte är kvar på avd. Och likadant när jag kliver av på T-centralen och känner Stockholmsbruset och myllret! Stockholm känns nästan värst att lämna.
Jag vet att Stockholm finns kvar... men förbaskat långt bort om jag spontant vill dit som jag ibland gjort nu här nere. Älskar åka ensam till Stockholm och gå i "mina kvarter! Men nu är det slut på det. Usch så bedrövligt.

Men nu måste jag tänk positivt. Längtar till Arjeplog och snön där. Blir skidåkning så fort jag bara hinner. Ska på adventsfirande i Pingstkyrkan på söndagen! Det ni! Jag har tagit reda på en hel del evenemang som händer däruppe och ska försöka slänga mig i i allt jag tycker är intressant och är nyfken på. Det finns ett gym, spinning och simhall. Så det är väl (efter skidåkningen förstås) bland det första jag ska bekanta mig med. Saknar min träning SÅÅÅÅ mycket!

Här får ni se lite fina bilder från denna helg då min mamma varit och hjälpt mig med allt möjligt inför flytten. Hon har faktiskt mest städat och gnott som en galning, och det är jag tacksam för. Jag är inte alls lika duktig och noggrann som hon när det gäller städning så det är bra att hon alltid varit bra på det.
Jag har ägnat mig åt att måla om i hela hallen och köket för att hyresvärden inte accepterade den färgen som var där innan. Så nu blir det helvitt istället. Skulle inte jag vilja ha i nästan hela hemmet, men det är en färg de accepterar så då så.....


Provisoriskt lyse i hallen när jag målade.




Så fint det är med kartonger och allt möjligt annat! Nej, fy sjutton. Men det syns att jag jobbat på bra i alla all.


Min lilla "Clas Olsson" skivspelare har fått hängt med  hela tiden för jag älskar att lyssna på mina gamla LP-skivor.


Min mamma i full fart som vanligt. Spis och ugn såg som det var helt nytt efter hennes rengöring. Tack älskade mamma för du hjälper mig! Ovärderligt!!!!!


Och jag är en hejare på att måla! Jobbigt men det blev fint. Fast alldeles för vitt i min smak. Men hyresvärden blir ju nöjd.

Kommentarer
Postat av: Gabi

Darling!

Gud vad ni har varit duktiga!

NU smäller det snart. Jag känner mig taggad på en lååååång tur med några av min absoluta favvo tjejer.

Puss & kram

2008-11-24 @ 09:23:28
URL: http://hunters.blogg.se/
Postat av: Malin!!

Hej hej, gud så duktig du varit o så mkt du fejjat på!! Men de kommer bli bra allt de här ska du se, o när du får ngt sthlmsil så hör av dejj! Så kan ja haka på en helg!! =)



Krams Mallan

2008-11-24 @ 15:49:44
URL: http://mammamalinsvardag.blogg.se/
Postat av: Charlotta bloggisen

Tack Malin och Gabi! Värmer såååå att ni visar er här inne. Nu är jag verkligen upp och ner känslomässigt. Jobbar min sista natt i natt på nuvarande jobbet. Ska inte gå in på det. Måste tänka framåt helt enkelt. Vi ses ju i alla fall tjejer!!!!

2008-11-25 @ 16:02:23
Postat av: mujkic

Usch! Kommer verkligen sakna er grannar!

Kommer bli så tomt utan er, ingen att gå ner till längre och prata och umgås med! Men jag hoppas verkligen du får det bra där uppe Eva! :) / Asia!

2008-11-25 @ 19:54:17
URL: http://mujkic.blogg.se/
Postat av: Goda grannen!

Hej Asia! Kommer sakna dig oerhört mkt också. Det har betytt jättemycket för mina pojkar att du kommit ner och umgåtts med dem på ett så avslappnat sätt. Och att du och jag har haft så trevliga samtal. Du är en så öppen och godhjärtad tjej. Ha så goda grannar som du och dina föräldrar är unikt. Känns hemskt jobbigt just nu att lämna er. Avskyr Enköping, men det finns vissa vänner som du och några till som gör det svårt att flytta. Vet att det är långt upp, men alla som gör sig besvär att hälsa på kommer jag uppskatta oerhört mkt. Stor Kram Asia! Och hälsa mamma och pappa. Kommer upp och säger hejdå imorgon!

2008-11-26 @ 13:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0