Glad i hjärtat!



Idag blev jag så glad på min cykeltur! Skulle cykla 3 mil, men kändes lite fjuttigt så det blev 5-6 mil. När jag cyklade på småvägarna ute på landet mot Härkeberga så kom det en MC-förare som höjde handen och hälsade. Blev jag glad! Det har hänt tidigare att sportcyklister hälsat, och det känns så himla bra. Gemenskap.
Senare på färden så kom en grupp cyklister, som jag tror var i 70-års åldern, de var ca 10 st. Då höjde jag vänsterhanden i luften och hälsade på dem allihop, hela långa raden. De hälsade glatt tillbaks. Kanske de blev förvånade... men vi ska väl hålla ihop alla vi som färdas på två hjul?! Blev glad i hjärtat av både motorcykelkillen och de glada pensionärerna.
Sedan besökte jag Härkeberga kyrka, gick in och satte mig och stillade mig en stund. Jag älskar små gamla kyrkor. Egentligen alla kyrkor, men de här små kyrkorna på landet är det något speciellt med.
Känner mig nära Gud... och skänker alltid en tanke åt de människor som stått mig nära och som inte finns här längre. Just då en dag tidigare hade min ena sons kompis gått bort väldigt tragiskt. Polisen (eller) dykarna hade hittat honom drunknad. Fast jag just då inte riktigt visste vem eller hur så bad jag en bön för den pojken i kyrkan. När jag kom hem från cykelturen hörde jag att det var en vän som jag mycket väl kände till som förlorat sin son, så jag bad för en pojke jag mycket väl visste vem det var fast jag just då inte visste det. Hade bett lika innerligt och djupt hur som helst.

Hoppas det är så här vackert där du nu är lilla Sebastian!

Fortsatte cykla till Hacksta och blev varm i hjärtat när jag cyklade förbi underbara vackra små stugor alldeles inbäddade i grönska. När jag kom till Veckholm var det slut på det roliga. Blev blåsigt och kallt. Men det var en alldeles otroligt fin början och då orkar man med det jobbiga.

Ha det bra alla mina vänner... och tänk på att vi ska ägna oss åt att älska, skratta och gråta - det håller oss friska!

Kommentarer
Postat av: Eliz

Hejsan Eva mitt energiknippe!!



hoppas att du har det bra och att cyklingen ger dig äventyr och säkert en hel del tankar och funderingar!,vilken spännande tripp i livet kanske jag ska ta och bestiga ett berg!!!;)

puss kram hela låna dan!! Eliz;)

2008-06-23 @ 17:50:57
Postat av: Såfri

Hej Eva!

Jag försöker också heja på andra resenärer, men eftersom jag har svårt att uttrycka mig tar mina medresenärer hand om den detaljen. Det är med glädje som jag ser fram emot att efter den konstiga vintern få ge mig ut och röra på mig.

Bästa hälsningar

Såfri

2008-06-25 @ 20:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0