15 dagar kvar

Hej alla mina väner!
Nedräkningen börjar.... 15 dagar kvar. Vet fortfarande inte hur många mil det kommer att bli sammanlagt. Kiruna och hem till Uppland... eller så långt jag orkar. Har aldrig cyklat längre än 10 mil, och nu ska jag cykla den sträckan varje dag tills jag är hemma. Ingen prestige finns från min sida utan jag cyklar i min egen takt.
Längtar upp till Norrbotten fast jag aldrig varit så långt upp förut. Men naturen och tystnaden lockar mig oerhört. Har lite orosmoment som stör mig men försöker tänka att allt ordnar sig. Jag kan vara väldigt organisatorisk och sortera osv när det verkligen behövs. Är inte heller rädd att ta kontakt med folk och be om hjälp. Inte rädd att göra bort mig.

Ska bli befriande att få göra en sådan här äventyrscykling alldeles för mig själv. Ingen att ta hänsyn till, ingen att kompromissa med, ingen att tjafsa med när man har olika åsikter eller olika behov. Skönt. Stanna var jag vill. Cykla så fort eller långt jag vill. Men tror också jag kommer känna mig väldigt ensam ibland. Men det hör till. Allt kan inte bara vara roligt och gå som en dans när man ger sig in på okänt vatten.

Men hörni... vad är livet till för? Ska allt vara säkert? Nej, jag har ju kommit till den sidan av livet att jag vet att jag inte kommer leva för evigt och att slutet närmar sig med en hiskelig fart. Kan låta skrämmande, tråkigt och negativt.... men är sant. Och bara jag kan välja vad jag gör av resten av mitt liv.
Jag tackar Gud för livet!

Välkomna åter!

Kommentarer
Postat av: Såfri

Tjusig och proffsig blogg. Norrland är fint och vackert. Jag har sett mycket av Norrland. Lycka till! Jag kommer att följa dina äventyr./Såfri

2008-06-13 @ 08:51:19
URL: http://norrlandscykling.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nu har jag hittat din blogg o de e http://norrlandscykling.blogg.se (alltså inget www)

P&K

2008-06-15 @ 21:27:53
Postat av: Gabi

Jag önskar dig all lycka på resan!

Det ska bli jättespännande att få följa din tur.

Kram/Gabi

2008-06-16 @ 09:25:47
Postat av: Lillebror Klas

Som jag sa tidigare, från norrland och ner, så går det ju bara nerför så det blir nog bara att sitta och småbromsa lite. Hoppas du träffar roliga människor, norrlänningar är ju trevliga. Myggen é bara lite större än hemma.



Ha det Lillebror

2008-06-16 @ 20:43:58
Postat av: Fanny

Vilken snygg blogg du har!!! jag vill ha en lika fin :(

Puss

2008-06-17 @ 18:10:50
URL: http://bollfan.blogg.se/
Postat av: Birgitta och Lennart i Rotbrunna

Hej Eva! Vad strong Du är. Hoppas att Du får vara frisk på resan. Vi är väldigt nyfikna på hur det går. Känner man Dig rätt så klarar Du det här GALANT. BoL

2008-07-09 @ 22:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0