10 dagar kvar

En bild tagen idag.... nu är vi i startgroparna... jag och min cykel!
Jag har mycket kvar att ordna med... känns hemskt!
Men jag har cykel, hjälm och flygbiljett till Kiruna... resten får väl ordna sig.

Det jag tänker på som ger mig hopp och styrka är att Stålfarfar 66 år gammal lyckades cykla från Haparanda till Ystad på en oväxlad cykel och han orkade! Han fick inte vara med i "Sverigeloppet" för övre åldersgräns var 40, men han cyklade utom tävlan... och vann!!! Ett helt dygn före de andra. Sådana historier älskar jag. Folk som har drömmar och genomför dem trots andras kritik och negativism och den hemska Jantelagen. Han läkarundersöktes under loppet och det visade sig att han var kärnfrisk.
Sina sista cykelturer gjorde han efter att han fyllt 100 år. Han blev 102 år. Hans fru maria blev 105. (källa Wikipedia)

Så jag är fortfarande rena ungdomen och ska väl klara en hälften så lång cykeltur som han!! Och dessutom med en toppenbra cykel!

 


Jag och min cykel.


  
Jag är oerhört imponerad av människors prestationer med enkla medel än de som ståtar med pengar och dyra utrustningar.
När han kom till Ystad blev han buren i gullstol!


Gustaf Håkansson som han egentligen hette gjorde många cykelturer utomlands också. 1959 cyklade han till Jerusalem för att besöka de heliga platserna.

Det ni gott folk... det imponerar på mig!


Kommentarer
Postat av: Såfri

Hej!

Jag måste också bi klar med allt innan jag och mina medresenärer åker iväg. Även om inte allt är klart bär det av ändå. Dock inte till Norrland utan mina medresenärer har en önskan att få resa söderut. Är nog lite avundsjuk över att inte få komma till Norrland.

Bästa hälsningar

Såfri

2008-06-25 @ 19:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0