Lycksele 6 juli

Vaknade och tittade ut genom fönstret. Molnigt, kallt och blåsigt. Låg kvar i sköna sängen till 8. Packade ihop alla saker. Klädde på mig mycket kläder. Kändes som det skulle bli vinter igen.
Innan jag cyklade iväg pratade jag med den generösa mannen som ägde campingen. Givande pratstund. Det är så härligt att få så nära kontakt med alla människor. Hoppas vi ses igen!



Cyklade så vidare till Lycksele, ca 7 mil. Frös hela vägen.
När jag kom fram hade solen äntligen trängt sig igenom molnen. Riktigt behagligt. Vid turistinformationen fanns en bauta-camping som var 4-stjärnig. Där ville inte jag vara. Frågade efter vandrarhem. Fanns ett billigt 6 km utanför Lycksele. Hedlundagården. Cyklade iväg ut på landet. Mycket idylliskt med björkallé och hästar som betade i hagar. 
När jag kom fram visade det sig att Hedlundagården var en bygdegård belägen alldeles nere vid en sjö. Idylliskt, lugnt och raka motsatsen till den stora 4-stjärniga campingen. Jag har sådan tur hela tiden. Härligt. Ännu bättre var att jag var den enda gästen i bygdegården. Så jag hade en hel bygdegård för mig själv för endast 100 kr!

Installerade mig i rummet. Tittade mig omkring och kände mig mycket nöjd. Efter en skön dusch cyklade jag in till Lycksele. Hittade en trevlig restaurang med god billig mat. Efter en välbehövlig måltid cyklade jag tillbaks till Hedlundagården. 
Cyklade långsamt och bara njöt av omgivningarna i den sköna bleka solen. Stannade och pratade lite med hästarna. Jag har pratat en hel del med alla möjliga djur under min cykeltur. Älgar, renar, rävar och nu också hästar. Ingen björn som tur är. 
Gick ut på bryggan och tittade ut över den spegelblanka sjön. Fridfullt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0