Åsele 7 juli

Vackert väder när jag vaknade. Tog tid på mig att packa mina saker och göra mig iordning för jag ville njuta av solen och fridfullheten. Tyckte om att det verkade vara mycket kyrkliga möten och samkväm i bygdegården. Satte mig vid orgeln och spelade några vackra stycken som jag kände igen. Noter låg uppradade uppepå orgeln, så jag letade fram något som var lätt att spela. Undrar om grannarna hörde? Jag sjöng också!

Ringde upp min äldsta dotter Evelina och bad henne blogga åt mig eftersom det nu hade gått 11 dagar sedan jag flög upp med min cykel och inte hade skrivit någonting i bloggen. Pratade även med mamma. Det är så skönt att få prata med min familj om alla mina upplevelser.
Cyklade in till Lycksele och lämnade nyckeln. Handlade mat innan jag gav mig iväg mot Åsele. Mestadelen av den 9 mil långa vägen till Åsele var tråkig. Tappade modet. Kändes tungt. När jag kom fram var jag hemskt trött. Tyvärr hittade jag inget bra ställe att campa på. Hade jag fortsatt förbi Åsele en bit till så hade jag hittat det jag sökte. Men jag var trött och kände mig dämpad. Hade behövt lite uppmuntran i det läget.

Tog in på en urtrist, dålig och dyr camping. Duscharna iskalla! Hittade i o för sig en fin plats att slå upp tältet på alldeles nere vid Ångermanälven. Smorde in mig med djungelolja och kunde sedan sitta ute i den behagliga solvärmen och äta mat.
Lite missnöjd kröp jag in i tältet. Vaknade vid 2-tiden på natten av att jag frös så jag skakade i hela kroppen. Tittade ut från tältet över Ångermanälven. Och det var fantastiskt att se hur tjock rök fullkomligen välde ut över älven! Vackert och trolskt. Kunde dock inte njuta av det vackra i bilden jag såg eftersom jag frös så hemskt. Klädde på mig ordentligt med kläder och kröp ner i sovsäcken igen. Blev varm fort igen och kunde sova vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0