Äntligen här!

Hej!
Har inte fått något bra tillfälle att komma åt någon dator på vägen här uppe i Norrland. Min dotter skriver ett litet inlägg åt mig nu.
Ni ska bara veta att det här är ett stort äventyr! Tror aldrig att jag har träffat så många fantastiska människor på så kort tid. Var jag än kommer är alla SÅ himla trevliga och hjälpsamma, jag ska berätta mer senare. Norrland är precis så vackert och mäktigt som jag föreställt mig. Människorna är mycket mer generösa än jag kunnat drömma om. Öppna och hjärtliga.
Det har även varit en hel del möda och besvär, men det är för att jag inte visste hur hårt det är att anpassa sig till naturens lagar här uppe. Känner en oerhörd vördnad för livet, naturen och mina medmänniskor. Ni alla som läser min blogg och som följer min resa... håll tummarna för att jag klarar resten av turen. Har hittills cyklat Kiruna-Kebenekaise-Kiruna-Gällivare-Jokkmokk-Arvidsjaur-Lycksele. (Däremellan fantastiska småorter).

Tänk goda tankar och ta till vara på varje dag. Ni alla som läser min blogg finns i mina tankar och i mitt hjärta!

En extra tanke till min äldsta son som inte mådde bra när jag åkte iväg. Har dåligt samvete för att jag tänkte mer på mitt cykeläventyr än stannade hemma hos honom.
Förlåt.
Älskar dig ända in i döden!

Kommentarer
Postat av: Den ömma Modern

Bra trampat "Evis". Och kom ihåg livstycket, yllestrumpor, mössa och vitaminer.

2008-07-07 @ 17:09:05
Postat av: Rose-Marie och Gunder, Enköping

Hej. Vi håller tummarna för att klarar resten av turen. Vi som åkt med bil Kiruna-Gällivare-Jokkmokk-Arvidsjaur-Lycksele vet att det är kanske den sträckan som är mest ödsligt.

Vi följer din rapportering på din blogg

2008-07-08 @ 20:27:44
Postat av: Gabi

Vilken tur att vi fick en liten uppdaternig. Jag har tänkt på dig. Jag hörde att det varit kallt som tusan på nätterna. HOppas det blivit bättre. Kram

2008-07-12 @ 21:24:37
Postat av: Fanny

Du ar grym!

2008-07-15 @ 13:19:45
URL: http://bollfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0